Dnes jsem se rozhodl vysít semínka Tillandsia Rectifolia. Semena jsem získal díky zakoupení květiny i s hotovými semeníky a tak stačilo jen několik měsíců počkat na jejich dozrání. Trvalo to vlastně téměř pět měsíců, než v polovině ledna první várka semeníků konečně pukla.

Semena sebraná z puklého semeníku jsem uložil na stavařskou síťku zvanou perlinka, rovnoměrně je rozprostřel a opatrně porosil dešťovou vodou. Perlinkou jsem obalil plastovou misku, do misky vložil trochu rašeliníku a zalil vodou tak, aby hladina byla asi dva centimetry nad hladinou. Misku jsem následně umístil do běžné výsevní soupravy z hobby marketu, kam jsem opět nalil asi tři centimetry vody. Průhledné víko jsem upravil tak, že jsem z boku udělal díru a přilepil počítačový ventlátor. Před ventilátor jsem ještě z vnitřní strany přilepil proužek igelitu, aby nefoukal přímo na semena, ale jen udržoval vzduch v pohybu. Celý aparát jsem umístil do regálu pod zářivku, aby semínka měla dostatek světla a tepla.

Následující fotografie dokreslují jednoduchost výsevu semen tillandsií. Vždy je třeba mít na paměti dostatek světla, tepla a pohyb vzduchu. V neposlední řadě je třeba mít také dostatek trpělivosti, protože dospívání tillandsií pěstovaných ze semen trvá několik let.

image

image

image

image

image

image

image

Zanechat Odpověď

